HERMANN BONNIN //////

En la seva trajectòria professional, alterna la responsabilitat de càrrecs públics en l'àmbit cultural amb la vessant artística i creativa com a director i actor de teatre i cinema i estudiós de les arts escèniques.

Ha dirigit la Real Escuela Superior de Arte Dramático y Danza de Madrid (RESAD) i l'Institut del Teatre de Barcelona, des del qual impulsà una profunda renovació.

Posteriorment va ser nomenat director del Centre Dramàtic de la Generalitat de Catalunya, ubicat aleshores al Teatre Romea de Barcelona. Creà el Teatre Obert, moviment artístic del qual sorgeixen nous llenguatges escènics i visuals amb grups com La Fura dels Baus, Comediants i Carles Santos, entre d'altres.

Ha estat membre del Consejo Nacional de Educación, del Consejo Nacional del Ministerio de Cultura i president de la Coordinadora de Professionals de les Arts Escèniques de Catalunya, de la Federació de Professionals de les Arts Escèniques, la Música i el Cinema de Catalunya i de l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya.

En la seva activitat com a director de teatre ha dirigit, entre d'altres: La gavina, de Txèkhov; El guant negre, de Strindberg; L'ombra d'un copalta damunt l'asfalt, de Foix; El sarau, de Brossa; Savannah bay, de Marguerite Duras; És així, si així us ho sembla, de Pirandello; La gran il·lusió, de Di Filippo; La metamorfosi, de Kafka; La mà de mico, de Vilaregut; Don Joan, príncep de les tenebres, de Palau i Fabre i La intrusa, de Maeterlinck. Nausica de J. Maragall; El comte Arnau de J. Maragall; La meva Ismènia d'Eugène Labiche i La Dama de les Camèlies d'Alexandre Dumas fill.

Com a actor, ha interpretat El banquet, de Plató, dirigit per Iago Pericot; Abans de la jubilació, de Berhnard, muntatge de Rafael Duran; La tempestat, de Shakespeare, espectacle de Calixto Bieito, Els gegants de la muntanya, de Pirandello, direcció de Georges Lavaudant, i Magnus, de Jordi Teixidor, dirigit per Oriol Broggi.

En cinema, entre d'altres, ha interpretat La senyora i Els papers d'Aspern, de Jordi Cadena; Un negre amb saxo i Rateta, rateta, de Francesc Bellmunt; Les enfants du diable, de Claude Gagnaire; i Volverás, d'Antonio Chavarrías, i també ha protagonitzat i dirigit la pel·lícula Andrea. Ha estat guardonat, entre d'altres, amb els següents premis: Premi Ciutat de Barcelona, Premi ADB a la Millor Trajectòria Artística, Premi Nacional de Cinematografia i Vídeo, Premi Butaca de Teatre a la Direcció Escènica i Premi Sebastià Gasch del FAD.

Va ser cofundador l’any 1997 i director artístic del Brossa Espai Escènic de Barcelona i en l’actualitat és director artístic de La Seca Espai Brossa, Fàbrica de Creació de l’Ajuntament de Barcelona, així com també Acadèmic de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi i Premi Nacional de Cultura de la Generalitat.

JESUS JULVE (Hausson) //////

Nascut a Barcelona, als nou anys es va iniciar en l'art de l'il·lusionisme.

La seva trajectòria artística s'orienta cap a la màgia escènica, especialitat amb què ha recorregut diversos països: Espanya, França, Alemanya, Àustria, Anglaterra, Gal·les, Portugal, Xile, Brasil.

La seva carrera professional ha estat distingida amb prestigiosos premis i guardons:
As de plata del Certamen Mágico de Madrid.
1r. Premi Internacional de Montecarlo.
1r. Premi Nacional de Manipulació.
Premi Sebastià Gasch de music-hall com a màxim representant del il·lusionisme europeu a Catalunya.

Ha participat en nombrosos programes i espais televisius. La seva particular manera d’entendre la màgia escènica el porten a col·laborar amb  artistes, de diferents àmbits, a la recerca de nous camins per a l’il·lusionisme, creant diversos espectacles  màgics:
Hausson magic concert (1993) i Personatges (1995) de Hausson. Poemància (1996) de Joan Brossa. 21 mirades as de cors (1998) de Xavier Olivè i Hausson. El misteri de l'estoig xinès (2000) i El criptograma vermell (2001) d'Hermann Bonnín. Musica per a una il·lusió univers Chomón (2003) de Jordi Sabatés i Hausson. Tempesta a les mans (2004) de Jordi Coca, Praeludium de màgia en Si major (2006) de Hausson. Style Galant polifonia màgica (2007) de Hermann Bonnín. Piso de charol de Hausson (2009) i Bye bye (2011) de Hausson.

Es codirector del teatre La Seca Espai Brossa de Barcelona.

FERRAN MADICO //////

 

 

 

Llicenciat en Interpretació per l'Institut del Teatre i Postgraduat en Gestió i Polítiques Culturals per la Universitat de Barcelona. De 1989 a 1991 ha estat deixeble de Dominic de Fazio, fundador d'Actors Studio de Nova York. Va ser director del CAER (Centre d'Arts Escèniques de Reus) entre 2005 i 2009 amb la realització del projecte de Creació d’un Centre d’Arts Escèniques encarregat per l’Ajuntament de Reus. I entre 2011 i 2013 Director General del Consorci del Teatre Fortuny de Reus (Centre d’Arts Escèniques de Reus. Fira de Circ Trapezi, Festival de teatre Gestual COS, Teatre Fortuny). En 2016 es va incorporar a La Seca Espai Brossa. Signa la programació com a director artístic a partir de la temporada 2017-18.

Com a director teatral: Tornar a casa, de Harold Pinter, CAER 2007, Casa i jardí, d'Alan Ayckbourn, al Teatre Bartrina (per a la inauguració del Centre D'arts Escèniques de Reus), Segona Plana, de Jaume Boix al Teatre Villarroel, Celobert, de David Hare al Teatre Romea, Bodas de Sangre, de Federico García Lorca, Terra Baixa, d'Àngel Guimerà, Taurons, de David Mamet, Tots eren fills meus, d'Arthur Miller, Molt soroll per no res, de William Shakespeare, Precisament avui, de Josep Maria Benet i Jornet, Prendre partit de Ronald Harwood, Treball d'amor perdut de W. Shakespeare i L'autèntic amic, de Carlo Goldoni.